søndag den 24. februar 2013

Barndommens bibliotek

Jeg elsker biblioteker!! Der er bare noget helt specielt for mig. Jeg elsker den stemning der er der, det er som en lille verden af viden og oplevelser og et sted hvor jeg hurtigt glemmer tiden og bare lader mig rive med. Det har været sådan siden jeg var barn og jeg er så heldig at kunne dele denne glæde med mine børn nu. 

Vi er fast på vores bibliotek her i Kolding et par gange om måneden, som vi er virkelig glade for, men i går var vi tilbage på mit barndomsbibliotek:) 

Jeg var hjemme i Silkeborg med børnene igår, vi skulle have været til en børnearrangement som vi havde glædet os meget til, men som desværre ikke blev til noget, i stedet tog vi et smut forbi biblioteket og det blev en lige så stor succes!!:)

Biblioteket har lige fået deres børneafdeling renoveret og jeg syntes de har gjort det rigtig godt!! Pladsen var virkelig brugt på en kreativ og rigtig god måde, der var en masse små rum og hemmelige huler, dejlige farver og sjove detaljer. Alt som invitere til masse af sjov, leg og hyggelæsning. FEDT!

Jeg ved ikke helt, hvem der var mest begejstret, børnene eller jeg:) for jeg gik da helt amok med at snuse rundt og tage billeder. Jeg blev bare så glad både personligt og fagligt, for her kunne jeg virkelig se den positive indvirkning og de mange muligheder, god indretning åbner for. Og så er det jo altid bare dejligt at genopleve ting fra ens egen barndom med ens børn:)

Det passede med at vi kom lige til dagens gratis aktivitet 'Syng en historie' - helt perfekt!:) Alt i alt en SUPER positiv oplevelse og så skønt at se at biblioteket er så aktivt og virkelig bliver brugt, ikke kun af børnefamilier, men alle aldersgrupper. 

Så mange gratis oplevelser!! Hvor er vi heldige!:)























Ingen kommentarer:

Send en kommentar