tirsdag den 20. november 2012

I kamp for immunforsvaret..

Jeg har været så uheldig at en længerevarende forkølelse har sat sig til en lungebetændelse..:( Jeg havde lungebetændelse så sent som lige inden vores sommerferie, sluttede faktisk pincillin kuren på vores første feriedag.. det var en virkelig hård omgang at komme igennem, men vi havde heldigvis en dejlig ferie!

Det er altid hårdt at være syg når man har to små børn (3 1/2 og 23 måneder), men jeg syntes sådan en omgang virkelig trække tænder ud. Der er bare ikke tid eller overskud til at være syg i sådan en hverdag, så det her skulle helst være den sidste omgang lungebetændelse i lang tid..

Jeg er derfor gået i kamp for at styrke mit immunforsvar så godt jeg kan og jeg må jo nok indrømme at det er blevet forsømt, syntes egentlig jeg er god til sørge for at børnene lever sundt og får motion osv.. men det har haltet noget med mig selv.. kom aldrig igang med at løbe efter sidste lungebetændelse og så er der bare røget for lidt sundt og for meget hurtigt og usundt mad og guf ned.

Så efter at have været på apoteket idag for at få pincillin, gik jeg forbi Føtex for at tanke op på sunde gode sager og faldt over denne her pose, da jeg kiggede efter spændende ting at putte i min smoothie. Jeg kan godt lide at give min smoothie lidt struktur og ekstra kraft, så da jeg faldt denne blanding var det bare helt perfekt. 

Det er en frøblanding fra Urtekram til smoothies og den indeholder bl.a. gule hørfrø, sesamfrø, solsikkekerner og græskarkerner.

Her lige prøvet den og den er rigtig lækker. Udover blandingen havde jeg også tilføjet frisk ingefær, hvilket jeg føler altid frisker mig lidt op. Ellers putter jeg nogle gange kokos mel, vanilie, tørrede frugter og friske æbler i min smoothie.


3 kommentarer:

  1. Dem har jeg aldrig set før, måske jeg skulle prøve, for nogle gange synes jeg ikke, at smoothie mætter nok...
    God bedring - det er aldrig sjovt at være syg, men slet ikke, når først man har børn :-(

    SvarSlet
  2. Hvor smart - dem må jeg hellere holde udkig efter :)

    - Kit

    SvarSlet
  3. Ja, de er virkelig gode og så giver de bare smoothies lidt mere næring og struktur.. Jeg har købt dem i Føtex, men fås nok flere steder.. Jeg har også brugt blandingen oven på a38 sammen med banan til morgenmad idag.. også rigtig godt.. elsker noget der knaser på min yoghurt:) håber i har en god dag derude! kh. Anya

    SvarSlet