onsdag den 3. oktober 2012

Veninde og Vejle

Jeg har været forbi Vejle i dag for at mødes med min gamle veninde Trine. Hun boede lige om hjørnet fra mig da vi var børn og vi har kendt hinanden siden børnehaveklassen. Sådanne gamle venskaber er guld værd, vi har oplevet så meget sammen igennem hele vores opvækst, teenageår og nu som voksen og for mig har hun altid bare været i mit liv. Vi bor desværre et godt stykke fra hinanden nu og det er jeg ked af, da jeg er vant til at være en større del af hendes liv og hverdag, men så nyder vi det bare endnu mere når vi er sammen. 

Så vi mødtes i Vejle. Vejle er en rigtig dejlig by syntes jeg med en del gode butikker og en masse spændende aktiviteter, så det er altid hyggeligt at komme der. Jeg skal altid forbi en af mine absolutte yndlingsbutikker set ud fra mit arbejde som visual merchandiser. 

Når jeg kigger butikker, kigger jeg først og fremmest på omgivelserne, iscenesættelsen og fremvisningen af varerne, så kigger jeg på sælgerne og så kigger jeg på varerne. For mig er selve butikken vigtigere end varerne på hylderne. Jeg søger ikke så meget ting, men oplevelser og inspiration.. Man kan sige det er en arbejdsskade, men det er lige så meget interesse som vane og jeg kan slet ikke lade være.

Butikken er 'FABR-K' i torvegade.

Den butik er bare så gennemført sej og anderledes. Jeg blev så glad da jeg så den første gang, da det gav mig mod på at der stadig er nogle butikker der tør satse og skille sig ud og give kunderne en på opleveren i provinsen. Jeg skal ind og have snuset lidt til folkene bag konceptet, for jeg syntes det er så inspirerende og ville elske at lave noget samarbejde med dem. Den indretning og stemning de har lavet i butikken er på niveau med de fede butikker man ser i storbyer rundt om i Europa og så er det bare i lille Vejle, super sejt!!

At de i butikken så har den sødste cockerspaniel som hedder Albert og som kommer ud på gaden og charmer forbipasserende er da bare for lækkert:-)

Frokosten blev spist på Cafe Conrad, min yndlingscafe i Vejle og faktisk den eneste rigtig hyggelige cafe jeg er faldet over i byen, hvilket er lidt ærgeligt.. Men Conrad er altid godt, det ligger i en gammel gård med bindingsværkshuse, så omgivelser er der der og stemningen rammer en med det samme. Gården var i dag pyntet med 'yarn bombing'.. og det elsker jeg bare.. farver og kreativitet pynter bare altid.. fedt fedt!!











 













1 kommentar:

  1. Tak for en super hyggelig dag ! det ser lidt ud som om jeg holder Albert for at han ikke skal stikke af - men det var fordi jeg ville se hvad der stod på hundeskiltet!! Han var SÅÅÅ dejlig og lækker ( hvilket også kan siges om hans "far" ;-)... )

    SvarSlet