mandag den 1. oktober 2012

Mit (Sommer)hjem

På sådan en grå efterårsdag kan man godt drømme sig tilbage til sol, sommer og ferie. Vores ferier har været meget blandede efter vi har fået børn og langt hen af vejen totalt på børnenes vilkår.. så længe de er glade og har det godt, så har vi det godt. Så vi har ikke haft de store krav.. vi har været rundt hos venner og familie, i forskellige sommerhuse og nogle gange bare herhjemme i vante omgivelser..

Men sidste sommer fik vi mulighed for at prøve en sand lille perle på Rømø 'Dayz Spa og golfcenter'.. 

Jeg havde ikke de store forventninger, for det var meget begrænset hvad jeg kendte til kendte til Rømø og Dayz.. men jeg elskede det og den ferie står tilbage som en af vores bedste som familie. 

Jeg forelskede mig først og fremmest i naturen på øen, som er så rå og storslået og så var det jo bare en luksus at bo et sted hvor der er masse af plads og comfort, det giver bare overskud og ro hos en familie der rummer 2 små børn og en 16 årig deledatter..






Feriecenteret er kun et par år gammelt og har haft en hård start med finanskrisen, så der var lidt tomt, hvilket var virkelig trist, da stedet fortjener så meget succes, for de gør bare så meget rigtigt.. Byggestilen er moderne men tro mod både naturen og roen der er på øen, der er en dejlig rolig atmosefære, men stadig med plads til børn og der er klart en rød tråd hele vejen rundt på centeret. Der er ikke gået på kompromis med hverken kvalitet eller faciliteter og det er fedt at prøve at være sådan et sted som børnefamilie. 

Der var ting i boligen jeg aldrig ville forvente i en feriebolig og på nogle områder var vi bedre stillet her end hjemme ved os selv, men det var vildt dejligt at prøve og jeg nød det fuldt ud. Fedt at være et sted hvor der er plads og mulighed for at være både 'børn' og 'voksne'. Jeg håber at have mulighed for at vende tilbage igen engang..















Ingen kommentarer:

Send en kommentar