fredag den 26. oktober 2012

Genbrugsguld

I går var jeg et lille smut forbi min yndlings genbrugsbutik her i Kolding. Jeg var egentlig på udkig efter en smørkrukke, hvilket jeg desværre ikke fandt.. men til gengæld fandt jeg nogle andre små guldklumper.. 

1-2: Yndlingsbutikken 'Igen' i Kolding. Omgivelserne er rigtig fede da butikken ligger på et gammelt fabriksområde i en vildt charmerende del af byen. Der er altid liv i butikken med masse af forskellige kunder og meget engagerede frivillige, man kan se at de brænder for butikken og hygger sig med det og alt er sat rigtig fint op. Og ja, så går overskuddet til Kræftens bekæmpelse og det gør jo bare butikken endnu bedre. Det er en sag jeg altid vil støtte.

3: Fine gamle Siku biler til Willum's pakkekalender

4: Den sødeste tegning af mor, søn og datter og det fineste broderi af en blomsterpige. Jeg skal bare lige har frisket rammerne op med noget maling og så er de klar til at komme på væggen. Broderiet skal helt klart på sophia's værelse og tegningen skal ind på mit arbejdsværelse. Jeg er så glad for de her to ting.

5-6: De sidste billeder er arveguld fra min mor. En stak af hendes gamle pigebøger som jeg også har læst da jeg var barn. Jeg elsker bøger, jeg elsker selvfølgelig først og fremmest at læse den, men derudover syntes jeg bøger er noget af det mest dekorative og så er bare noget med forsider på gamle bøger. De kunne det der med charme, romantik og sødme. Det får man bare ikke idag. Især PUK bøgerne er fantastiske syntes jeg. Sophia er også allerede faldet for dem, men syntes altså der mangler lidt billeder indeni bogen;








Ingen kommentarer:

Send en kommentar