torsdag den 11. oktober 2012

Arkitekturens dag

Mandag d. 1 oktober var det arkitekturens dag. Temaet i år var hverdagens arkitektur og dagen blev fejret landet over med forskellige arrangementer. 

Nogen husker måske mit indlæg om Nicolai for børn - et frivilligt kreativt tilbud til børn her i Kolding. I det indlæg fortalte jeg bl.a. om en konkurrence de havde kørende, hvor børn og deres familier kunne komme med deres bud på det mest fantastiske legehus. 

Da vinderen var fundet blev huset først tegnet af en arkitekt, hvorefter det blev bygget og malet af lokale tømrere og malere. 

Det hele er baseret på frivilligt arbejde og alt arbejde blev udført på Nicolai, så børnene har haft mulighed for følge processen og se hvordan forskellige fag arbejder.

Hele projektet sluttede d. 1. oktober på arkitekturens dag hvor legehuset blev doneret til børneafdelingen på Kolding sygehus.

Jeg kan ikke sige nok positivt om det her projekt, det er for sejt og jeg bliver så glad når jeg hører om frivillige der giver børn sådanne unikke og sjove oplevelser FEDT FEDT FEDT!!:)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar