mandag den 24. september 2012

Togtur a la MATADOR

Nu ruller Matador på skærmen igen og jeg må sige jeg nyder det.. ja, jeg har set den en del gange efterhånden ligesom alle andre. Men for mig kommer den lige på det rette tidspunkt. Den passer lige til humør og mit efterår. Jeg har altid godt kunnet lide serien og historien, men denne gang vil jeg nyde detaljerne... alt det lækre der er kræset for i serien.. især tøjet og omgivelserne. Det er fedt at se de fine kjoler og søndagsporcelænet. Jeg får vildt meget inspiration fra MATADOR som jeg kan bruge herhjemme, men også i mit arbejde. 

Og ja, så har jeg jo nok også altid bare været en nostalgisk sjæl, for ja.. det er jo ikke det eneste levn fra en svunden tid jeg er lidt forfalden til.. nej, giv mig gamle sort-hvid film, giv mig de gamle evergreens, giv mig gentlemen og yndige kvinder i kjoler og gi' mig mormorkringle.. ja, jeg elsker det. Det er smukt, simpelt, hyggeligt og trygt. 

Det minder mig om, at jeg denne sensommer havde en skøn tur tilbage i tiden på den gamle togstrækning mellem Vrads og Bryrup. Der kan man virkelig snuse til de gamle dage.. lige fra vi drejede ind på parkeringspladsen var det ligesom at være med i en gammel film, for alt var bevaret og vedligeholdt og det var virkelig fedt at se. 

Vi startede i den gamle stationsbygning som stadig står som dengang med billetsalg og ventesal og som idag huser en virkelig hyggelig restaurant, hvor vi fik pariserbøf og ale fra Virklund bryghus og derefter stod de gode 'vintage' oplevelser bare i kø. 

Jeg må sige at det var en af sommerens bedste oplevelser og igen endnu en af de der fuldendte 'købsoplevelser' hvor alt bare går op i en højere enhed. Jeg bliver så glad, ikke kun personlig, men også rent fagligt når jeg kommer sådanne steder og jeg har lyst til at komme igen og igen for at være del af det og for at støtte og hjælpe med at bevare stedet. 













  







   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar