torsdag den 6. september 2012

'Mit hjem - og mig' 1

Det første hjem jeg har været så heldig at få lov til at dele med jer er Dorte og Michael's. Familien består udover Dorte, sygeplejeske og Michael, afdelingschef af deres to børn på hhv. 7 og 10 år. Familien venter endnu et medlem, da hundehvalpen Louis snart flytter ind:)

De har boet her i snart 4 år og det er deres 2 hjem som familie. Familien har selv været med til at tegne huset og fulgt byggeprojektet fra dag et. Et hårdt men spændende projekt. Huset er bygget i et nybyggerkvarter i naturskønne omgivelser tæt på byen. Skolen er tæt på og området er generelt meget børnevenligt, hvilket letter en travl hverdag meget.




















Følgende er skrevet ud fra en samtale med Dorte Kjær.

Huset? Jeg syntes vores hus er meget harmonisk, værelserne er rigtig godt fordelt, det er ikke noget spildplads. Vores køkkenalrummet er det centrale rum og er et naturligt opholdsrum for alle i familien. Der er en høj kælder, som er meget integreret i huset, kælderen er et stort rum med et lille viktualierum som vi nu er ved at lave om til vinkælder. Det at det er et stort rum gør at vi kan bruge til alt fra gæsteværelse, gildesal og legerum til børnene hvis de skal have gang i den store omgang playmobil eller wii. 

Området? Vi kendte området da vi boede i nærheden før. Skolen og det gode lokalsamfund havde stor betydning for os. Børnene kendte området i forvejen og havde venner her. Det er et dejlig roligt område og vi føler stadig vi er tæt på alt.

Yndlingsted? Vores hverdag foregår her i køkkenalrummet, hvor der er travlhed og støj igennem hele dagen. Det er en rigtig god base der kan rumme meget, lige fra lektielæsning, tv-kiggeri og sønderjysk kaffebord med kollegaerne, så det er vi rigtige glade for, men mit yndlingsted er nok stuen. Jeg elsker vores stue, som ligger forhøjet i forhold til resten af huset, jeg nyder at sidde der og kigge ud over det hele. Men mest af alt elsker jeg roen. Som sagt opholder vi os mest i køkkenalrummet i løbet af dagen, så når der falder ro på familien og vasketøj og madpakker er på plads, hygger vi os i stuen. Stuen er lig med ro og hygge.. nydelse.

Yndlingsting? Min paustian stage.

Bedste oplevelse i huset? Vores første julefrokost i det nye hus, blev også min første julefrokost som vært. Det var en dejlig dag hvor vi samlede hele familien for første gang i vores nye hjem. 

Overlevet længst? Det er en gammel reol som Michael fik til hans konfirmation, den har vi haft med hele vejen rundt og den har stået fremme i vores stuen i lang tid, nu er den dog gået på pension i kælderen.

Fremtidige projekter? Vores terrasse skal laves om og så skal vinkælderen laves færdig.

Næste køb til huset? En hundekurv til Louis.

Er det jeres 'sidste' hus? Som det er nu, er det her vores hjem i mange mange år.. men når børnene er færdige med skolen og flyttet hjemmefra, kan det da godt være at vi gerne vil i noget andet.





 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar